Αναζητώντας τους αληθινούς «βαρβάρους»

ΚΕΙΜΕΝΑ ΜΕΛΩΝ

της Άβας Μπουλούμπαση

«Υπάρχει μια στενή και ισχυρή σύνδεση ανάμεσα στις επαναστάσεις σε Τυνησία,  Αίγυπτο, Μπαχρέιν, Λιβύη και σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή της Βορείου Αφρικής και στον αγώνα των μεταναστών απεργών πείνας. Δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ ενός αγώνα για δημοκρατία και της διεκδίκησης της αξιοπρέπειας, μιας απεργίας για βασικά πολιτικά δικαιώματα και μιας απεργίας για ανθρώπινη αναγνώριση. Δεν υπάρχουν «παράνομοι» άνθρωποι μόνο απονομιμοποιημένες και άδικες κυβερνήσεις. Κάθε άνθρωπος που ζει στην Ελλάδα πρέπει να έχει τα ίδια δικαιώματα με οποιονδήποτε συμπολίτη του.»

ΚΩΣΤΑΣ ΔΟΥΖΙΝΑΣ, (πτυχιούχος της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και διδάκτωρ του Νομικού Τμήματος του London School of Economics.) σε πρόσφατη επίσκεψη στους μετανάστες απεργούς πείνας της Αθήνας.

Τα δύσκολα βέβαια ξεκινούν όταν και από τους «καθαρούς έλληνες» πολίτες αφαιρούνται στοιχειώδη δημοκρατικά, επαγγελματικά και κοινωνικά δικαιώματα. Κι ας έχουν το  «πλεονέκτημα» του αίματος….

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Το μεταναστευτικό πρόβλημα και οι εκρηκτικές διαστάσεις που έχει πάρει το τελευταίο διάστημα πρέπει να ειδωθεί μέσα στη συγκεκριμένη πολιτική συγκυρία.

Όσο οι μετανάστες δούλευαν αδιαμαρτύρητα, σε συνθήκες μεσαίωνα, ήταν καλοί και βουβά αποδεκτοί. Το «θαύμα» της εισόδου στο ευρώ και οι Ολυμπιακοί αγώνες του 2004, στις πλάτες μεταναστών στηρίχτηκαν. (Στις πλάτες των μεταναστών όμως δοκιμάστηκε και η επιβολή του εργασιακού μεσαίωνα που βιώνουμε σήμερα Η φιγούρα του αλλοδαπού εργάτη χωρίς χαρτιά, χωρίς ασφάλιση, περίθαλψη, με εξευτελιστικούς μισθούς σε γραφεία ενοικίασης  εργαζομένων, αποτέλεσε το πρότυπο).

Σήμερα βρισκόμαστε σε μια νέα φάση.

Η ιμπεριαλιστική κατοχή του Ιράκ και του Αφγανιστάν, η δολοφονική πολιτική του Ισραήλ στη Μέση Ανατολή, η νεοφιλελεύθερη αποικιακή πολιτική αρπαγής της γης και των πλουτοπαραγωγικών πόρων της Αφρικής γιγαντώνουν τα μεταναστευτικά ρεύματα. Παίρνουν πλέον χαρακτήρα μαζικών αυθόρμητων κινημάτων εξόδου-σωτηρίας εκατομμυρίων που δεν έχουν ελπίδα στον τόπο τους. Αναζητούν έξοδο κινδύνου, όχι απλά μια καλύτερη ζωή. Και στιγματίζονται σαν «λαθραίοι».

Η Συνθήκη ΔΟΥΒΛΙΝΟ-2 ορίζει απαγόρευση ελεύθερης εξόδου των μεταναστών από τη χώρα υποδοχής τους. Η κυβέρνηση Σημίτη την ψήφισε, με Yπουργό Eξωτερικών τον σημερινό πρωθυπουργό.

Η σημερινή κυβέρνηση προβάλλει ως προστάτης της κοινωνικής σταθερότητας, ενώ έχει ανατινάξει κάθε στοιχείο κοινωνικής συνοχής. Κι ενώ καμώνεται πως διεκδικεί αναθεώρηση της συνθήκης ΔΟΥΒΛΙΝΟ-2 την ίδια στιγμή υλοποιεί την πιο ακραία εκδοχή στρατιωτικοποίησης της ρατσιστικής πολιτικής της. Ο αρχηγός της ΕΛΑΣ κ. Οικονόμου είπε προς τον αμερικανό πρέσβη: «η Ελλάδα σφραγίζει τα σημεία εξόδου της» για να εμποδίσει κυκλώματα οργανωμένου εγκλήματος αλλά και τους ίδιους τους μετανάστες να κινηθούν προς τη δυτική Ευρώπη (από τις αποκαλύψεις του WIKILEAKS).

Να πώς συσσωρεύονται και εγκλωβίζονται οι μετανάστες στη χώρα μας….

«Δεν αντέχει η χώρα άλλους μετανάστες» Ποιο είναι το μέτρο της «αντοχής» μας όμως;

Όταν τους χρειαστήκαμε για τη δημιουργία της «δυνατής» Ελλάδας ήταν καλοί  και τους ανοίγαμε αφειδώς τα σύνορα, και σήμερα που η ασυδοσία των αγορών διέλυσε κάθε μορφή και δομή του κοινωνικού κράτους, μας είναι ανεπιθύμητοι;

Και πόσο ανεπιθύμητοι  είναι  πραγματικά, όταν στις πλάτες τους πάλι στηρίζεται ό,τι έχει απομείνει από την εθνική οικονομία (στα χωράφια και την οικοδομή, στο προσκεφάλι των γονιών μας ή στις πιο σκληρές εργασίες;).

Ας μη γελιόμαστε: καμία σχέση δεν έχουν οι μετανάστες ούτε με τις απολύσεις στο  δημόσιο ή τον ιδιωτικό τομέα, ούτε με τα επαγγέλματα του φαρμακοποιού, του μηχανικού  ή του γιατρού, ούτε βέβαια με τη μορφωμένη νεολαία της χώρας μας που αναγκάζεται να μεταναστεύει προς την Ευρώπη.

Η όποια εκμετάλλευση τους, όμως, έχει ορισμένα όρια. Όταν κανείς ξεπεράσει την κόκκινη γραμμή, υπάρχει κίνδυνος να ανοίξουν οι ασκοί του Αιόλου….

Τα περιστατικά κλοπών και επιθέσεων αυτό ακριβώς σηματοδοτούν.

Οι έγχρωμοι ή μη, «αγιάννηδες» της περιόδου, αποκλεισμένοι και περιθωριοποιημένοι, θύματα κι αυτοί μαζί με μας, της οικονομικής συγκυρίας, της διάλυσης της αγροτικής, και όχι μόνο, οικονομίας είναι οι πρώτοι που νοιώθουν άγρια στο πετσί τους την μνημονιακή κρίση.

Η ανέχεια οδηγεί μαθηματικά στην παραβατικότητα, η κρατική βία θα προκαλέσει περιστατικά βίας.

Μόνο που το κράτος έχει φροντίσει να «θωρακιστεί» τόσο αντικειμενικά με τους κατασταλτικούς μηχανισμούς του, όσο και ιδιαίτερα, με τους ιδεολογικούς μηχανισμούς χειραγώγησης της κοινής γνώμης. Με αποτέλεσμα η βία των αδυνάτων (τούτη τη στιγμή των μεταναστών) να στρέφεται δυστυχώς απέναντι σε όλη την υπόλοιπη κοινωνία. Και να τροφοδοτείται ο φαύλος κύκλος του κοινωνικού καννιβαλισμού:

Επίθεση σε αθώους πολίτες  εκείνοι;

Αντεπίθεση με λοστούς και καδρόνια σε αθώους μετανάστες εμείς.

Και η αστυνομία, στην καλύτερη των περιπτώσεων να παρακολουθεί αμέτοχη τα δραματικά και επαναλαμβανόμενα,  γεγονότα…

Ο πολίτης νοιώθει μόνος, εγκαταλειμμένος, απροστάτευτος, και για να προστατευτεί, παίρνει τον νόμο στα χέρια του. Αυτή είναι μια σημαντική διάσταση του προβλήματος που δεν πρέπει να υποτιμηθεί.

Όμως το αυγό του φιδιού επωάζεται σιγά σιγά, χωρίς τυμπανοκρουσίες.

Ο ναζιφασισμός ήρθε σταδιακά στην εξουσία, με κοινωνική συναίνεση….Ο Χίτλερ αναδείχτηκε με εκλογές πρωθυπουργός…

Και σήμερα κανένας δεν αποδέχεται τον χαρακτηρισμό του ρατσιστή.

Ο ρατσισμός αναπτύσσεται καλυμμένα, σαν αντίδραση σε μια απάνθρωπη κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα της οποίας τα αίτια και οι υπεύθυνοι, κρατούνται στο απυρόβλητο, ενοχοποιώντας τους πιο αδύναμους κρίκους της κοινωνίας.

Δεν πιστεύουμε ότι οι συμπατριώτες μας ξαφνικά ενστερνίστηκαν ακροδεξιές απόψεις. Ο φόβος όμως, αυτός ο ύπουλος κατευθυνόμενος φόβος που ενσταλάζεται με μικρές αλλά θανατηφόρες δόσεις στην καθημερινότητά μας, είναι το καλύτερο υπέδαφος για τέτοιες απαράδεκτες συμπεριφορές «αντεκδίκησης».

Η κατευθυνόμενη από τα πάνω απάνθρωπη συμπεριφορά ενάντια στους μετανάστες, δεν αφορά μόνο τον τομέα των δικαιωμάτων και της ηθικής. Είναι μια πρόβα τζενεράλε για την αντιμετώπιση μιας παλλόμενης και αγωνιζόμενης κοινωνίας. (από άρθρο του Ρ.ΡΙΝΑΛΝΤΙ, στην εφημερίδα ΔΡΟΜΟΣ).

Σήμερα που έχει αρχίσει να «σαλεύει το πλήθος», να αναπτύσσεται ένα μαζικό κίνημα ανυπακοής (Κερατέα, Διόδια, οι κινήσεις για τα εισιτήρια  και το ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ, οι απεργίες στα Μέσα  Μαζικής  Μεταφοράς κ.λ.π.),  κράτος, κυβέρνηση, ΜΜΕ και συγκροτήματα μεγαλοεργολάβων θέλουν να μπει φραγμός σε αυτό που ονομάζουν  «ανομία» (διάβαζε= συνειδητή στάση του σκεπτόμενου και ενεργού πολίτη).).

Το άδειασμα της δημοκρατίας, ο αυξανόμενος αυταρχισμός και το σιδερόφρακτο αστικό κράτος με τις επιδείξεις τρομοκρατίας, η στοχοποίηση πολιτικών και κοινωνικών χώρων αποσκοπούν ακριβώς στην αντιμετώπιση αυτής της κατάστασης. Η καταφυγή σε πολιτικές στυλ Σαρκοζύ ή Μπερλουσκόνι  απέναντι στους μετανάστες (σκληρότητα, μηδενική ανοχή, φράκτης, απελάσεις κ.λ.π.), αφού επί χρόνια δοκιμάστηκαν στις πλάτες των άλλων αποδιοπομπαίων τράγων, των ρομά, τώρα στοχεύουν εμάς: επιδιώκουν την ουδετεροποίηση ενός μεγάλου μέρους του κόσμου, που βιώνει τις συνέπειες της κρίσης και του Μνημονίου.

Το εύκολο είναι να φορτώσουμε στους μετανάστες τα οικονομικά και κοινωνικά μας προβλήματα. Ο κοινωνικός, αλλά και κυριολεκτικός Καιάδας σερβίρεται σαν άμεση και αποτελεσματική «λύση».

Ο πιο δύσκολος,  επειδή είναι λιγότερο προφανής, δρόμος είναι να αναζητήσουμε και να εντοπίσουμε τους αληθινούς «βαρβάρους», και βέβαια να τους αντιμετωπίσουμε με τους μοναδικά αποδεκτούς από το λαϊκό κίνημα όρους: μαζικά, συνειδητά, πολιτικά.

Όπως μας διδάσκουν με τη δράση τους οι, για δες σύμπτωση, «έγχρωμοι  και αλλόθρησκοι» (!), εξεγερμένοι Τυνήσιοι, Αιγύπτιοι, Μαροκινοί.

Αν το κατορθώσουμε θα γίνουμε πιο δυνατοί, πιο αποτελεσματικοί, γιατί τότε θα έχουμε και τους μετανάστες στο πλευρό μας

ΑΒΑ ΜΠΟΥΛΟΥΜΠΑΣΗ – ΚΑΣΤΟΡΙ ΛΑΚΩΝΙΑΣ

Advertisements
, , , , , ,

Εγγραφή

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: