Συνέντευξη μελών της Κοινής Δράσης στην εφημερίδα «Θάρρος» Μεσσηνίας, 11/2/2011

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Πηγή: Εφημερίδα Θάρρος Μεσσηνίας (ρεπορτάζ: Γεωργία Οικονομοπούλου)

M.C. Escher, «Drawing Hands»

Στις 9 Φεβρουαρίου 2011, το κίνημα πολιτών Πελοποννήσου «Κοινή Δράση» έστειλε επιστολή στον Δημήτρη Ρέππα, στην οποία απαντούσαν σε δήλωση του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων ότι «όσοι δεν πληρώνουν διόδια είναι τζαμπατζήδες και αντικοινωνικοί». Προκάλεσαν τον υπουργό σε δημόσια ανοιχτή συζήτηση, αλλά και σε δημοψήφισμα, ώστε να ακουστεί η φωνή των πολιτών όσον αφορά στα διόδια.
Με επιμέρους πυρήνες πολιτών σε όλους τους νομούς της Περιφέρειας Πελοποννήσου, η «Κοινή Δράση» δεν πρόκειται να αρκεστεί στο θέμα των διοδίων. Στόχος της είναι η συμμετοχή του κόσμου στα κοινά, ώστε να διασφαλιστούν τα στοιχειώδη συνταγματικά δικαιώματά μας.

Ο Διονύσης Γ. και ο Παναγιώτης Μ. είναι μέλη της «Κοινής Δράσης» στη Μεσσηνία. Παρότι δέχθηκαν να φωτογραφηθούν, αποσιώπησαν τα επίθετά τους, αφού «οι κάμερες μπορεί να έχουν φωτογραφίες μας, αλλά η ΜΟΡΕΑΣ δεν έχει κανένα δικαίωμα στα προσωπικά μας στοιχεία».

Το απόσπασμα που ακολουθεί είναι ένα μέρος της συνομιλίας μας μαζί τους.

ΚΟΙΝΗ ΔΡΑΣΗ: «Η πρώτη μας πρωτοβουλία υλοποιήθηκε ενάμιση μήνα πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές του Νοέμβρη. Ξεκίνησε με ένα κείμενο που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο και συγκεντρώθηκαν πάνω από εκατό υπογραφές. Καταλάβαμε ότι υπάρχει ανάγκη, αυτή η ιδέα που είχαμε αρχικά στο μυαλό μας να αποκτήσει μορφή πιο συγκροτημένη. Έχουμε κάνει μέχρι στιγμής τρεις συνελεύσεις παμπελοποννησιακές, στις οποίες συγκεντρώθηκε κόσμος από διάφορες επαγγελματικές κατηγορίες, από διάφορους κοινωνικούς χώρους, διαφόρων πολιτικών αποχρώσεων. Αυτό ήταν ένα στοιχείο που μας έδωσε κουράγιο και θάρρος για τη συνέχεια.

Πορευόμαστε βάσει κάποιων αρχών, της ισονομίας, της ισοτιμίας, της δημοκρατίας, των στοιχειωδών δικαιωμάτων του πολίτη, τα οποία έχουν καταπατηθεί και καταπατούνται συνεχώς. Είμαστε ενάντια σε οποιαδήποτε διάκριση είτε φυλετική, είτε θρησκευτική, είτε πολιτική.
Το κυρίαρχο όργανο είναι οι συνελεύσεις μας, δεν έχουμε άλλα αποφασιστικά όργανα. Το βασικό μας στοιχείο είναι οι αμεσοδημοκρατικές διαδικασίες που επιτυγχάνονται μέσα από τις συνελεύσεις.

Πρόθεσή μας είναι να ασχοληθούμε με διάφορα θέματα, είτε αυτά έχουν να κάνουν με το περιβάλλον (διαχείριση απορριμμάτων, διαχείριση υδάτινων πόρων), είτε με το θέμα της Υγείας (που οδηγείται σε πλήρη ιδιωτικοποίηση και από αγαθό μετατρέπεται σε προϊόν προς πώληση μόνο για αυτούς που έχουν τα χρήματα), είτε σε εργασιακά δικαιώματα, δικαιώματα ισότητας. Προσπαθούμε να ασχοληθούμε με ό,τι αποτελεί για εμάς επίθεση στις ζωές μας και στις προσωπικότητές μας. Διεκδικούμε μια ανθρώπινη ζωή για εμάς και για τα παιδιά μας».

ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ: «Το κίνημα μας δεν αποτελείται από άτομα που ανήκουν σε ένα συγκεκριμένο κόμμα και αυτό νομίζω είναι που τους φοβίζει. Πιστεύω ότι, αν νικήσει το κίνημα σε αυτή τη μάχη που δίνεται για τα διόδια, θα δυναμώσει πολύ και θα πετύχει και σε άλλα πράγματα. Το γεγονός ότι πολλοί πολίτες πλέον δεν πληρώνουν διόδια προκαλεί φοβερό πονοκέφαλο, τόσο στην κυβέρνηση όσο και στις κατασκευάστριες εταιρείες. Πρέπει κάποια στιγμή, επιτέλους, να δούμε με τι όρους υπογράφηκαν αυτές οι συμβάσεις, με τι όρους φτιάχτηκαν όλα αυτά τα έργα».

ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ: «Η κοινοπραξία Μορέας έχει αναλάβει την κατασκευή του δρόμου από την Αθήνα μέχρι την Καλαμάτα. Η σύμβαση που έχει υπογραφεί, όπως αναφέρεται στο site της εταιρείας, χρηματοδοτείται κατά 30% από δημόσιους και ευρωπαϊκούς πόρους και το υπόλοιπο 70% θα το εισπράξει από την πληρωμή των διοδίων. Στην ουσία, πρόκειται για παραχώρηση δημόσιας περιουσίας σε μια εταιρεία για να κερδοσκοπήσει. Δεν υπάρχει κανένας έλεγχος για το πόσα εισπράττουν και πόσα θα βγάλουν, τελικά, από αυτή την ιστορία. Επίσης, πληρώνουμε τέλη κυκλοφορίας, άδεια κυκλοφορίας για το αυτοκίνητό μας. Η μετακίνηση στους εθνικούς δρόμους αποτελεί δημόσιο αγαθό, δεν είναι προϊόν προς πώληση. Εδώ μιλάμε για καταπάτηση συνταγματικών δικαιωμάτων, όταν σε υποχρεώνει να πληρώσεις για να περάσεις από ένα δημόσιο δρόμο. Ταυτόχρονα, καταργεί τις σιδηροδρομικές γραμμές, στερώντας τη δυνατότητα οποιασδήποτε άλλης εναλλακτικής μετακίνησης. Η σύμβαση είναι αντισυνταγματική, γιατί περιορίζει το δικαίωμα στην ελεύθερη κίνηση, ελλείψει ασφαλών και σύγχρονων εναλλακτικών παραδρόμων. Επιβάλλει έναν επιπλέον άδικο έμμεσο φόρο για μια δημόσια ανάγκη και υποδομή, καταπατώντας το άρθρο 4 του Συντάγματος, σύμφωνα με το οποίο οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη ανάλογα με τις δυνάμεις τους. Επίσης, η εταιρεία έβαζε διόδια πριν καν ολοκληρωθεί ο δρόμος, ενώ κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται, ακόμη και από αυτή την αντισυνταγματική σύμβαση. Τα διόδια τέλη διαμορφώνονται, όπως λέει η σύμβαση, ανάλογα με τη διανυόμενη από το χρήστη απόσταση. Ούτε αυτό ισχύει. Με τον τρόπο που υπάρχουν σήμερα οι σταθμοί, ένας πολίτης ο οποίος δε διανύει όλο το μήκος της διαδρομής στην οποία υπάρχουν διόδια, πάλι πληρώνει το ίδιο αντίτιμο».

ΚΥΡΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΗ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΔΙΟΔΙΩΝ: «Δεν υπάρχει κανένα νομικό πλαίσιο στο οποίο να μπορεί να βασιστεί η εταιρεία για να κάνει κάποια ενέργεια. Για να διασταυρώσει η εταιρεία τα στοιχεία αυτού που δεν πληρώνει, θα πρέπει να απευθυνθεί στην Τροχαία. Η Τροχαία δεν έχει δικαίωμα να παρέμβει, γιατί δεν πρόκειται για διαφορά με το δημόσιο, αλλά για ιδιωτική διαφορά. Εκτός αυτού, οι εταιρείες δεν έχουν προσπαθήσει να προχωρήσουν σε νομικές κυρώσεις, γιατί φοβούνται ότι στο δικαστήριο θα βγουν όλα στη φόρα, θα αποκαλυφθεί η αντισυνταγματικότητα των συμβάσεων και θα καταρρεύσει όλο το οικοδόμημά τους. Ακόμη και στην απίθανη περίπτωση που οι υπάλληλοι, κατ’ εντολή των προϊσταμένων τους, προσπαθήσουν να παραπλανήσουν τους οδηγούς ζητώντας τα προσωπικά τους στοιχεία, ακόμη κι αν κάποιος οδηγός έχει δώσει τα στοιχεία του, η εταιρεία σε πρώτη φάση έχει δικαίωμα να ζητήσει μόνο το ακριβές αντίτιμο του διοδίου και όχι πρόστιμο. Συμπερασματικά, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση αυτή τη στιγμή η εταιρεία να κινήσει καμία νομική διαδικασία. Αντιθέτως, αν κάποιος θέλει να σηκώσει την μπάρα για να περάσει και παρεμποδίζεται, έχει δικαίωμα να ασκήσει μήνυση για παρακώλυση συγκοινωνιών στον υπάλληλο και στην εταιρεία που τον εμπόδισε να περάσει». [Σημείωση Κοινής Δράσης: η συνέντευξη έγινε πριν από την κατάθεση της τροπολογίας Ρέππα. Η Κοινή Δράση θα σας ενημερώσει για τα καινούργια δεδομένα στο νομικό πεδίο, σε λίγες ώρες]

Advertisements
, , , , ,

Εγγραφή

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: